NNIT A/S: 1/2017 Finansiel rapport for 2016 og Generalforsamling for 2017

Udgivet den 25-01-2017  |  kl. 08:30  |

NNIT leverer organisk vækst i omsætningen på 6,3 % og en overskudsgrad på 10,6 % i 2016.

Resultatet i hovedtal for 2016:

Nettoomsætningen voksede 6,3 % i rapporterede valutaer til DKK 2.765 mio. og 6,4 % i faste valutakurser. Nettoomsætningen fra kunder udenfor Novo Nordisk-koncernen voksede 18,8 %, hvorimod Nettoomsætningen fra Novo Nordisk-koncernen faldt med 5,9 %
  Overskudsgraden var 10,6 % i rapporterede valutakurser og 10,1 % i faste valutakurser mod 10,3 % i 2015
  Resultatet af den primære drift voksede 8,8 % til DKK 293 mio. i rapporterede valutakurser primært som følge af en solid udvikling i IT Operation Services
  Periodens resultat voksede 1,5 % til DKK 216 mio., idet resultatet af den primære drift primært delvis blev modsvaret af tab på valutakontrakter til afdækning af NNIT's valutakursrisici, en negativ værdiregulering af Novo Nordisk aktier, som anvendes til afdækning af NNIT's langsigtede incitamentsprogram fra før 2015, samt en stigning i NNIT's effektive skatteprocent
  Frie pengestrømme var DKK 188 mio., hvilket er DKK 22 mio. lavere end i 2015, som følge af investeringer i et nyt datacenter
  Ordrebeholdningen for 2017 i begyndelsen af 1. kvartal 2017 voksede med DKK 73 mio. til DKK 2.093 mio. svarende til 3,6 % i forhold til ordrebeholdningen for 2016 i begyndelsen af 1. kvartal 2016
  Forventningerne til 2017, målt i faste valutakurser: Organisk vækst i nettoomsætningen på 1-5 % i faste valutakurser. Forventningerne til væksten i nettoomsætningen ligger under de langsigtede mål på mindst 5 %, som følge af et fald i ordrebeholdningen fra Novo Nordisk-koncernen   Overskudsgrad på omkring 10 % i faste valutakurser Det forventede investeringsniveau for 2017 er 12-14 % af nettoomsætningen, som følge af hovedparten af investeringer vil påvirke 2017

Per Kogut, CEO udtaler: Resultaterne for 2016 vidner om NNIT's robuste drift, der leverer en overskudsgrad på 10,6 % i et marked præget af stærk konkurrence. Jeg finder det særligt betryggende, at vi møder et fald i omsætningen fra Novo Nordisk Group med 18,8 procents vækst på vores øvrige kunder. Den samlede vækst på 6,3 procent stemmer overens med vores forventninger samt strategi og ligger et godt stykke over det generelle niveau i markedet.

Årsrapport 2016 er tilgængelig på www.nnit.com.

Telekonference
NNIT præsenterer resultatet for 25. januar 2017 kl. 10:30 CET. Investorer kan lytte med via et link på www.nnit.com under menupunktet 'Investors - Downloads'. Præsentationsmaterialet vil være tilgængeligt ca. 1 time før telekonferencen.

For yderligere information henvises til følgende kontakter
Investorer:
Jesper Vesterbæk Wagener
Head of Investor Relations
jvwa@nnit.com

Medier:
Helga Heyn
NNIT Communications
Tel: +45 3077 8141
hhey@nnit.com

Om NNIT
NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finance i Danmark. NNIT A/S havde pr. 31. december 2017 2.809 medarbejdere.
For yderligere oplysninger henvises til www.nnit.com.

Finansiel rapport for 2016 og Generalforsamling for 2017

Source: NNIT A/S via Globenewswire