Fagbladet: Tele Danmark scorer på nødhjælp
København--11. december--NetPosten--Selv om Tele Danmark sidste år havde et netto-overskud på 1,5 mia. kr., tager selskabet omkring 5 kr. i gebyrer for hvert opkald til nødhjælpstelefonen 90 23 95 00 til kampagnen Gemopbyg Mellemamerika. Det skriver SiD-publikationen Fagbladet fredag.
Kampagnen har forleøbig haft 4.000 støtteopkald, så der har Tele Danmark tjent 20.000 kr. Men tele-selskabet tjener også på andre telefonkampagner. For eksempel menneskerettighedskampagnen i anledning af 50-året for FNs menneskerettighedserklæring. Her kom der langt over 20.000 støtteopkald.
- Selvfølgelig koster det gebyrer at ringe. Vi lever jo af det, siger salgskonsulent i Tele Danmark Erhverv, Gunnar Petersen.
- Det er fuldstændig urimeligt, at et privat firma som Tele Danmark scorer ti pct. på nødhjælp, når danskerne viser offervilje. De forventer jo, at pengene bliver brugt til formålet. Jeg kan kun opfordre selskabet til at indbetale et støttebeløb, svarende til det, linien indbringer, siger sekretær i SiDs internationale afdeling, Kaj Erik Hansen.
Omvendt vil han dog ikke opfordre folk til ikke at benytte støttelinien. (NetPosten)
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1189
- næste ›