Bankkunder er blevet mere utilfredse - Nordea får store høvl - citat

Udgivet den 02-10-2017  |  kl. 06:34  |  
Foto: Nordea

Danskerne er blevet mindre tilfredse med deres bank over det seneste år. Især storbanken Nordea får store klø, når kunderne skal vurdere bankens præstation.

Det skriver Berlingske.

Det viser den største og vigtigste måling af kundetilfredshed blandt de danske banker, som det uafhængige markedsanalyseinstitut EPSI står bag.

Konkret har EPSI spurgt mere end 4700 danske privat- og erhvervskunder, hvor tilfredse de er med deres bank, i perioden 8. august til 21. september i år.

Konklusionen er, at danskerne generelt oplever, at de får en ringere service i banken samt mindre valuta for pengene. Det sker i takt med, at bankernes image falder.

- Det er bekymrende, at vi ser fald i bankernes kundetilfredshed. Kunderne efterlyser klart, at deres banker er mere proaktive, og at de får mere målrettede tilbud, der passer til deres situation og behov, siger Helene Söderberg, administrerende direktør i EPSI Danmark.

Særligt utilfredse er kunderne i Nordea. Her går kundetilfredsheden blandt bankens privatkunder tilbage med 1,4 til et indeks på 64,6, Blandt erhvervskunderne styrtdykker kundetilfredsheden med 5,9 til et indeks på 58,5. Det er så lavt et niveau, at Nordea risikerer at miste sit kundeunderlag, påpeger EPSI.

Hos Nordea Danmark er landechef Frank Vang-Jensen ærgerlig over målingens resultater.

- Det er klart, at den rapporterede kundetilfredshed ikke er en overraskelse for os, og det er ikke tilfredsstillende, siger Frank Vang-Jensen til Berlingske.

/ritzau/FINANS

Redaktion

Relaterede nyheder