BankNordiks generalforsamling 2019

Udgivet den 21-03-2019  |  kl. 19:19  |

Selskabsmeddelelse

Selskabsmeddelelse nr. 16/2019

På den ordinære generalforsamling i P/F BankNordik torsdag den 21. marts 2019 besluttede generalforsamlingen følgende:

Bestyrelsens beretning om BankNordiks virksomhed i 2018 blev taget til efterretning
 Godkendelse af BankNordiks årsrapport for 2018, herunder årsregnskabet med revisionspåtegning
 Godkendelse af bestyrelsens forslag om anvendelse af overskuddet i henhold til den godkendte årsrapport for 2018, herunder udbetaling af udbytte på 7 kr. pr. aktie á nominelt 20 kr., svarende til 70 mio. kr. eller 26,7 % af årets resultat
 Godkendelse af bestyrelsens forslag om valg af seks generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer
 Genvalg af Stine Bosse, Barbara Pállsdóttir Vang, Kim Jacobsen, Jógvan Jespersen og John Henrik Holm, samt nyvalg af Gunnar Nielsen som bankens generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer
 Genvalg af P/F Januar, løggilt grannskoðanarvirki, samt PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, som bankens eksterne revisorer
 Godkendelse af forslag fra Finansieringsfonden fra 1992 om fravigelse af quorum-kravet i vedtægternes punkt 9.2 i forbindelse med generalforsamlingens behandling af bestyrelsens forslag om nedsættelse af BankNordiks aktiekapital, jf. vedtægternes punkt 4.1
 Godkendelse af bestyrelsens forslag om  nedsættelse af BankNordiks aktiekapital, jf. vedtægternes punkt 4.1
 Godkendelse af bestyrelsens forslag om fornyelse og forlængelse af eksisterende bemyndigelse til at erhverve egne aktier
 Godkendelse af bestyrelsens forslag til bestyrelseshonorar for 2019

Umiddelbart efter generalforsamlingen, holdt bankens bestyrelse konstituerende bestyrelsesmøde. Bestyrelsen konstituerede sig med Stine Bosse som genvalgt formand og Barbara Pállsdóttir Vang som genvalgt næstformand.

Bestyrelsen i P/F BankNordik består herefter af:

Stine Bosse, formandBarbara P. Vang, næstformandKim Jacobsen, generalforsamlingsvalgt bestyrelsesmedlemJógvan Jespersen, generalforsamlingsvalgt bestyrelsesmedlemJohn Henrik Holm, generalforsamlingsvalgt bestyrelsesmedlemGunnar Nielsen, generalforsamlingsvalgt bestyrelsesmedlemKenneth M. Samuelsen, medarbejderrepræsentantDan Rasmussen, medarbejderrepræsentantAlexandur Johansen, koncernrepræsentant

BankNordik
Direktionssekretariatet

Yderligere oplysninger:
Árni Ellefsen, adm. direktør, tlf. +298 230 348

BankNordik har bankaktiviteter i Danmark og Grønland og på Færøerne og forsikringsaktiviteter på Færøerne. Koncernen, som blev grundlagt for over 100 år siden på Færøerne, har samlede aktiver på 16,7 mia. kr. og 385 medarbejdere. Banken er underlagt Finanstilsynet og er børsnoteret på Nasdaq Copenhagen.