Coop Banks topchef ser stort potentiale modellen og i samarbejdet med Coop Danmark
Sydbanks nyudnævnte topchef for datterbanken Coop Bank, Morten Barsballe Nielsen, ser et stort potentiale i at fortsætte udviklingen af banken med afsæt i enkle valgmuligheder og effektive processer - og igennem det strategiske samarbejde med Coop Danmark.
Siden etableringen i april 2013 har Coop Bank tiltrukket 88.000 kunder, og det er "godt skuldret" ifølge Morten Barsballe Nielsen.
- Kollegaerne i banken har på 11 år formået at bygge en bank op, som er veldrevet, rentabel og bygger på at være digital og på online tilstedeværelse. Det er noget af det, vi kan se, at flere og flere kunder synes er attraktivt. Det er godt skuldret af banken på 11 år, siger Morten Barsballe Nielsen i et interview med MarketWire.
Han fremhæver også bankens samarbejde med Coop Danmark, som sikrer fordele og tilbud til Coops to millioner medlemmer - og til kunderne i Coop Bank.
- Vi har indgået et langvarigt samarbejde med Coop Danmark, som er et samarbejde, som har været dyrket intensivt i bankens første 11 år. Det synes vi er utroligt spændende at kunne fortsætte. Der er for mig at se rigtigt meget potentiale i Coop Bank - og også i samarbejdet med Coop Danmark, siger Morten Barsballe Nielsen.
Den første tid på posten som direktør kommer til at gå med at lære banken bedre at kende.
- Når man kigger på det udefra, så kan man jo godt have en masse tanker om, hvad der er foregået. Min største opgave lige nu er at finde ud af, hvad er det her for en bank? Hvad er det, der fungerer så godt? Og hvor er det så efterfølgende, at jeg kan være med til at bidrage til den fortsatte vækst? Så jeg har fokus på at få lagt ørerne til, og jeg er virkelig ydmyg og privilegeret over at få lov til at være en del af det her, siger han.
Derfor skal kunderne heller ikke forvente at komme til at mærke det ændrede ejerskab af banken - og den nye ledelse - på den korte bane.
- Ikke lige med det samme. Nu skal jeg jo i første omgang lige have fundet ud af, hvad der er op og ned. Men jeg håber da på sigt, at vi kan være med til at styrke det tilbud, der er til kunderne, at vi bliver endnu mere attraktive, så flere vil vælge os til. Det er da målet, og det er jo også det, der er blevet meldt ud tidligere, at vi vil gerne vækste Coop Bank. Så forhåbentlig kommer vi til at vise, at vi bliver mere attraktive for kunderne, siger Morten Barsballe Nielsen.
.\\˙ MarketWire
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1188
- næste ›