Klimax vil være det nye DSV

Udgivet den 12-06-2006  |  kl. 16:15  |  

Etiketvirksomheden Klimax udbyder 35.000 aktier á 100 kroner på Dansk AMP i perioden 8 - 14. juni 2006. Provenuet på cirka 10 mio. kr. skal anvendes på opkøb, og trods brancheforskellighed er målet at følge DSVs konsolideringsstrategi.

Aktierne udbydes i offentlig emission til kurs 300 uden fortegningsret. Emissionen er garanteret af de nuværende aktionærer. Aktien forventes optaget til handel på Dansk AMP d. 22. juni 2006.

Klimax er en veldrevet virksomhed og relativt stor i sin branche med en omsætning i 2006 på 110 millioner kroner, godt 70 medarbejdere og et budgetteret EBITA-overskud på 8,7 millioner kroner. Klimax er en fusion pr. 1. januar 2005 af tre etikettrykkerier, nemlig AD Labels A/S, Horsens, Duet Pack A/S, Randers og Klimax Etikettering A/S, Skovlunde.

-Klimax vil være en aktiv spiller i den kommende konsolidering inden for vores branche. Emissionen på Dansk AMP rejser cirka 10 mio. kr. som kapitalberedskab til at gennemføre opkøb, siger adm. direktør Preben Hadberg, Klimax og tilføjer:

-Samtidig får Klimax etableret en platform for at rejse yderligere kapital, når behovet opstår for eksempel i forbindelse med et opkøb. Endelig skaber noteringen synlighed og kontakter, som vil være en fordel for virksomheden i fremtiden. Mange brancher har brug for en DSV, der tager fat på konsolidering, effektiviserer med fokus på lønsomhed og udvikler kompetencer og kundeløsninger. Vi vil være vores branches DSV. Men vi bliver nok ikke så stor som DSV selv på lang sigt.

Det er selskabets strategi i takt med den forventede ekspansion at foretage flere kapitaludvidelser. Opkøb skal ske såvel i Danmark som uden for landets grænser. Etiketmarkedet i Danmark er præget af mange mindre og mellemstore etikettrykkerier, og en del af virksomhederne ventes i de kommende år at skulle generationsskiftes, og givet den rette pris og rette perspektiver ønsker selskabet at være et seriøst bud i denne udvikling.

På europæisk plan er markedsudsigterne interessante. Etiketmarkedet vokser hurtigere i Øst-, Mellem- og Sydeuropa end i Nordeuropa, og
opkøb giver Klimax mulighed for at vokse internationalt sammen med de eksisterende danske og udenlandske kunder og udvide kundeplatformen for at få nye kunder.

Udgivet af: NPinvestordk

Seneste nyheder