Mærsk sætter kurs mod overset millardmarked

Udgivet den 26-10-2020  |  kl. 09:12  |  
Arkiv: Foto

Mærsk har fået øjnene op for værdien af verdens allermindste selskaber, når det kommer til containerfragt. Kursen er via en ny digital platform sat mod kundegruppen, der traditionelt set har været overset i shippingbranchen.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Stik imod tidligere overbevisninger vil Mærsk nu indfange de kunder, som kun transporterer mellem en og 20 containere om året. Det tyder nemlig på, at der er tale om et overset milliardmarked i branchen.

- Langsigtet håber jeg og tror på, at det her kan blive en relativt stor del af strategien, siger Anne-Sophie Zerlang Karlsen, der er chef for Mærsk digitale platform Twill, til Jyllands-Posten Erhverv.

Det er netop platform Twill, som er afgørende for at fange de små virksomheder. Platformen er designet til at hjælpe virksomheder uden meget erfaring på logistikområdet med at bestille alt fra søfragt til landtransport.

Platformen er i øjeblikket igang med sit første testår, men allerede nu ser det lovende ud.

- Der er ingen tvivl om, at potentialet i markedet er der, men spørgsmålet er, om vi kan finde en måde at få de her digitale arbejdsmetoder til at fungere for os, siger Anne-Sophie Zerlang Karlsen til Jyllands-Posten Erhverv.

Mærsk håber på at få omkring 10.000 firmaer til at køre 100.000 fyrrefodscontainere igennem Twill-platformen i år. Hvis alt går vel, er drømmen at nå op på en million containere i 2025.

Link til originalartikel: https://finans.dk/erhverv/ECE12503570/maersk-saetter-jagten-ind-paa-over...

/ritzau/FINANS

Anders Krog Kristiansen

Tags:  Shares❯ 

Relaterede nyheder