NNIT/CEO: Vil satse på højvækstmarkeder

Udgivet den 29-01-2020  |  kl. 09:31  |  
Arkiv: Foto

NNIT har aflagt sit endelige regnskab for fjerde kvartal onsdag morgen, hvor it-konsulenthuset venter, at 2020 bliver et "transitions-år" med faldende omsætning grundet tab af forretning fra to af selskabets største kunder som tidligere varslet.

Som følge af modvinden lancerer NNIT nu en ny markedsføringsstrategi, som ifølge administrerende direktør Per Kogut skal skabe endnu højere værdi for selskabets kunder og højere profitabilitet for NNIT.

Den reviderede strategi indeholder fire hovedelementer herunder fokus på life-sciences-strategi samt opkøb af it-selskaber, der betjener life-sciences-selskaber internationalt.

Yderligere vil NNIT fokusere på markedsføring på områder præget af høj vækst.

- Her vil vi udnytte og udvikle vores styrker inden for de områder, hvor vi kan blive de stærkeste, udtaler NNIT's koncernchef.

NNIT fortsætter den tidligere annoncerede forretnings- og omstruktureringsplan for at nedbringe omkostningerne med 150 mio. kr. i 2020.

- Vi fokuserer på de områder, hvor der er ekstra højt potentiale for vækst, hvor der er sammenfald mellem det, kunderne vil have, og det, vi er eller kan blive de bedste til, siger Per Kogut.

- Eksempler på højvækst-områder, hvor vi er stærke, er SAP, Microsoft-løsninger, cybersikkerhed, integration og life-sciences-områder såsom Veeva, kvalitetssikring, pharmaproduktion og regulatoriske ydelser, siger NNIT's koncernchef.

/ritzau/FINANS

Jakob Due Jakobsen

Tags:  Shares❯ 

Relaterede nyheder