OVERBLIK: De væsentligste nyheder fra EUHA-messen

Udgivet den 18-10-2019  |  kl. 08:53  |  
Arkiv: Foto

I denne uge har store dele af høreapparatbranchen været samlet i Nürnberg til den årlige messe hos den europæiske brancheforening for audiologer, Europäische Union der Hörakustiker (EUHA).

Her er et overblik over de væsentligste nyheder fra de børsnoterede høreapparatproducenter i løbet af ugen:

SONOVA:

Den schweiziske høreapparatproducent Sonova, der er verdens største indenfor feltet, præsenterede på sin investordag tirsdag en opdatering af den succesfulde produktplatform Marvel, der også blev udstillet på EUHA-messen.

Marvel 2.0, som den nye produktserie hedder, bygger videre på Sonovas made for all-teknologi, hvor brugeren kan streame indhold som opkald og musik direkte fra alle typer smartphones til høreapparatet.

Samtidig er der fortsat mulighed for genopladelige batterier med i pakken, og den trådløse Roger-platform er igen blevet finpudset.

Sonova havde også et par udvidelser i de sekundære brands, Unitron og Hansaton, med ved messen.

DEMANT:

Danske Demant produktnyheder var primært en kraftig opdatering af super power og ultra power-porteføljen.

Det er høreapparater til svært hørehæmmede, og produkterne går under navnet Oticon Xceed. Med i produktfamilien er der også udgaver af de nye apparater til børn - Oticon Xceed Play.

Udviklingen er også ført med over i nye udgaver i de to sekundære brands, Bernafon og Sonic.

I forretningen for diagnostiske instrumenter havde Demant desuden en lang række nye produkter med på udstillingen.

GN HEARING:

GN Hearing benyttede EUHA-messen til at præsentere fire nye custom-høreapparater, der bygger videre på familien omkring topproduktet Resound Linx Quattro.

Lanceringen tæller blandt andet det første CIC-apparat (completely in canal), der tilbyder direkte streaming til brugerens telefon ved at udnytte teknologien fra Linx Quattro.

GN Hearing tilbyder - som resultat af et samarbejde med den amerikanske teknologikæmpe Google - nu også direkte streaming til Android-telefoner via bluetooth low energy, der bruger mindre strøm, end tilfældet er i eksempelvis Sonovas løsning.

I den ikke børsnoterede del af sektoren kunne fusionsselskabet WS Audiology afsløre et nyt topprodukt i Signia-brandet - Signia Xperience. Derudover venter der også en lancering fra Widex-brandet i starten af næste år.

/ritzau/FINANS

Mikkel Brix Kvols

Tags:  Shares❯  Udenlandsk selskab❯ 

Relaterede nyheder