Pandora regner med at holde salgstempo trods black friday-problemer

Udgivet den 02-12-2019  |  kl. 12:56  |  
Arkiv: Foto

Den danske smykkeproducent Pandora meddeler, at betalinger i konceptbutikker i USA og Canada fredag den 29. november var midlertidigt påvirket af fejl hos en tredjepartsleverandør, og det giver ikke anledning til at ændre på forventningerne.

Det oplyser Pandora i en e-mail, som henviser til problemerne på den store black friday-shoppingdag.

Pandora fremhæver, at systemet har kørt problemfrit på alle andre markeder i verden, og problemet har heller ikke påvirket smykkeselskabets onlinebutik. Pandora pointerer, at køb med kreditkort på under 100 dollar blev behandlet med det samme, mens køb på over 100 dollar skulle godkendes.

Problemet begyndte ifølge smykkeproducenten ved 11-tiden amerikansk østkysttid, og problemet var løst ved 19-tiden østkysttid. Siden har systemet fungeret fint, fremhæver selskabet.

Ifølge nyhedsbureauet Direkt frygtede finanshuset Carnegie efter it-nedbruddet, at der kunne være ændringer af forventningerne i vente fra Pandora i begyndelsen af 2020.

Men Pandora pointerer i e-mailen, der er udsendt mandag middag, at der ud fra handlen indtil videre i fjerde kvartal ikke er grund til at ændre på forventningerne.

Pandora-aktien ligger mandag middag med et minus på 2,5 pct. i 266,30 kr.

/ritzau/FINANS

Jakob Due Jakobsen

Tags:  Shares❯ 

Relaterede nyheder