USA: Kinesiske mad-skandaler koster fortsat hos Yum Brands

Udgivet den 15-07-2015  |  kl. 06:56  |  

Den amerikanske fast food-koncern Yum Brands levede ved første øjekast op til forventningerne i andet kvartal. Men sidste års kinesisk fødevareskandaler koster stadig på tillidskontoen og det hæmmer væksten.

Koncernen, der står bag fastfood mærker som Taco Bell, KFC og Pizza Hut, fik et justeret resultat på 69 cent per aktie, mens Wall Street havde forventet 63 cent per aktie.

Alligevel var der skuffelse over udviklingen. For godt nok blev indtjeningen øget af en stærk udvikling i same-store salget og af forbedrede marginer hos såvel KFC som Taco Bell, der begge har succes i USA med nye menutiltag som morgenmad-tacos på Taco Bell og 5 dollar menuer hos KFC.

Men skuffende same-store salgsvækst i Kina og i Pizza Hut divisionen trak ned i analytikernes vurdering af det samlede regnskab.

Trods Yum Brands lancering af to menu-fornyelser i KFC i Kina i løbet af kvartalet, der blev sat i værk for at prøve at genetablere kundernes tillid efter sidste års fødevareskandaler, faldt same-store salget 10 pct. i det ellers så lovende vækstmarked.

Investorer sendte aktien i Yum Brands ned med 0,2 pct. i eftermarkedet.

/ritzau/FINANS

Flemming Kruhøffer +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: finans@ritzau.dk , www.ritzaufinans.dk

Tags:  Udenlandsk selskab❯ 

Strategier du kan handle

Navn
 
+/-(%)
 
Tid

 
10,71%
 
20/09/19

 
7,91%
 
20/09/19

 
7,71%
 
20/09/19

 
4,22%
 
20/09/19

 
3,24%
 
20/09/19

Copytrading - kopier handler fra ovenstående strategier så de eksekveres live på din egen konto.
Læs mere her.

 

Seneste nyheder