Tivolis tidlige åbning giver flere besøgende og højere omsætning

Udgivet den 23-04-2024  |  kl. 11:09  |  

Påsken faldt tidligt i år, og det har givet Tivoli flere besøgende og en højere omsætning i første kvartal.

Det skyldes helt simpelt, at forlystelsesparken har haft ti åbningsdage i marts på grund af den tidligt placerede højtid, hvor der sidste år kun var en enkelt åbningsdag i den måned. Hertil kommer få åbningsdage i januar begge år.

Det betyder dog også, at omkostningerne er en anelse højere, viser et dugfrisk regnskab.

- Vi er kommet godt fra start i år, og mange gæster har lagt deres vej forbi en påskepyntet forlystelseshave. Tivoli fortsætter den positive udvikling, vi så i 2023. Første kvartal 2024 tegner sig for et resultat svarende til det forventede med bedre gæstetal og økonomisk resultat, end samme periode i 2023, siger Susanne Mørch Koch, der er administrerende direktør i Tivoli, i meddelelsen.

I alt 221.000 mennesker har lagt vejen forbi Tivoli i første kvartal, hvor tallet var 47.000 i første kvartal året før.

Omsætningen er løftet til 90,4 mio. kr. i de første tre måneder af 2024, hvor tallet var 61,8 mio. kr. i samme periode året forinden.

Personaleomkostninger og andre eksterne omkostninger er i samme ombæring vokset til 174,6 mio. kr. mod 158,5 mio. kr. i 2023. Det skyldes primært højere aktivitet som følge af den tidligere åbning, skriver Tivoli.

Tivoli fastholder i forbindelse med regnskabet de seneste udmeldte forventninger, hvilket betyder en omsætning i niveauet 1.200 mio. kr. og resultat før skat i niveauet 110 mio. kr., som er på niveau med 2023.

Tabel for Tivolis regnskab for første kvartal af 2024:

 

Mio. kr. Q1 2024 Q1 2023 FY 2023
Nettoomsætning 90,4 61,8 1213,8
EBITDA -84,2 -96,7 228,1
EBIT -110,8 -124,1 118,6
Resultat før skat -112,4 -126,1 111,1
Nettoresultat -87,7 -98,3 86,3

 

Tivolis forventninger til 2024:

 

Mio. kr. Ved Q1 2024 Før Q1 2024
Omsætning 1200 1200
Resultat før skat 110 110

.\\˙ MarketWire

Trine Vestergaard

Tags:  Shares❯