Dansk Supermarked vil udvide med salg af mad til skoler

Udgivet den 04-09-2015  |  kl. 07:51  |  

Dansk Supermarked skeler til det offentlige som potentielt vækstmarked. Selskabet har nemlig opkøbt iværksættervirksomheden Iposen.dk, der leverer dagligvarer til bl.a. ældre, som er blevet visiteret af det offentlige. Dansk Supermarked har en ambition om at udvide kundegruppen til også at tælle daginstitutioner og skoler.

Det skriver Dagbladet Børsen.

- Hvis vi ser på det offentlige som et samlet marked, taler vi om et marked med en anslået værdi på 3-4 mia. kr. Og vi anskuer det sådan, at vores andel af markedet på andre områder generelt er en tredjedel, og kan vi overføre det, vil det altså give os et mersalg på 1,2 mia. kr., udtaler Kenneth Nielsen, koncerndirektør for Dansk Supermarkeds e-handel og digitale satsninger.

Markedet for salg af dagligvarer på nettet er domineret af Osuma.dk og Nemlig.com, som er ejet af tøjmillardæren Anders Holch Povlsen. I tirsdags gjorde konkurrenten Coop desuden Irma.dk landsdækkende, og virksomheden trækker på skuldrene over Dansk Supermarkeds indtog på det offentlige marked for vareudbringning. Coop har nemlig ingen planer om at bevæge sig ind på samme marked.

/ritzau/FINANS

Redaktion +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:finans@ritzau.dk, www.ritzaufinans.dk

Tags:  Danske Aviser❯