Hjælp/FAQ på NPinvestor.dk
De oftest stillede spørgsmål - hjælp vedrørende NPinvestor.dk
Hop til:
Hjælp/FAQ på NPinvestor.dk
Generelt om NPinvestor.dk
Brugerinformation
Abonnement
Faktura og betalingspåmindelser
Systemkrav
Artikler, Analyser, Aktiekurser og andet indhold
Annoncering
Kontakt
Hjælp/FAQ på NPinvestor.dk
- Hvorfor kan jeg ikke logge ind på NPinvestor.dk?
-
For at logge ind, skal du bruge det rigtige brugernavn og kode (4-8 karakterer), hvilket du finder i din "bekræftelsesmail", som du modtog, da du bestilte dit abonnement. Mailen er blevet sendt til din e-mailadresse ved tilmelding til nyhedsbrevet eller et af vore abonnementsprodukter.
Hvis du har problemer med at logge ind eller med at huske din kode, så klik på Glemt kodeord.
Hvis der stadig er problemer, og du har prøvet ovenstående link, er du velkommen til at skrive til os på support@npinvestor.dk.
- Hvem kan benytte NPinvestor.dk?
- Alle med adgang til Internettet kan benytte NPinvestor.dk's gratis tjenester og produkter. NPinvestor.dk udbyder også relevante investorprodukter, som kræver betaling – gå til produktoversigten.
- Koster det noget at benytte NPinvestor.dk?
- Det er gratis at benytte og anvende NPinvestor.dk. Dog er der visse abonnementstjenester som kræver abonnement for at få personlig adgang - gå til oversigten for abonnementer.
- Hvis jeg er abonnent hos NPinvestor.dk - har jeg nogen fordele?
- Som betalende og personlig abonnent på ét af NPinvestor.dks betalingsabonnementer, DK TRENDS, BørsUdsigten, Købs- og Salgssignaler, Realtids aktiekurser mm., er der løbende tilbud og aktiviteter, som privilegerer personlige abonnenter med forskellige fordele. Disse fordele kommunikeres typisk via e-mail og/eller på sitet. Abonnementet kan derfor hurtigt være tjent hjem.
- Hvad koster det at benytte NPinvestor.dk?
- Det koster ikke noget at benytte NPinvestor.dk - Læs Vilkår og betingelser.
- Hvorfor har jeg ikke modtaget en bekræftelsesmail?
- Dette kan skyldes, at du ikke har tastet din e-mailadresse rigtigt ind ved tilmeldingen til et nyhedsbrev, et abonnementsprodukt eller en anden tjeneste. Alternativt kan mailen være fanget i dit spam-filter. Der er som regel et "spam-filter" eller en "uønsket-mail" mappe, hvor mailen kan findes.
- Hvorfor modtager jeg ikke nyhedsbrevet?
-
Dette kan skyldes, at du ikke har tastet din e-mailadresse rigtigt ind ved tilmeldingen til nyhedsbrevet. Alternativt kan mailen være fanget i dit spam-filter. Der er som regel et "spam-filter" eller en "uønsket-mail" mappe, hvor mailen kan findes.
Hvis du har skiftet e-mail, og ikke har rettet den i din egen profil på NPinvestor.dk. Du kan undersøge, hvilken e-mailadresse du er tilmeldt på ved at "logge ind" på NPinvestor.dk og tjekke op på din personlige profil, hvor du bl.a. finder alle stamoplysninger. - Hvorfor modtager jeg ikke BørsUdsigten?
-
Dette kan skyldes, at du ikke har tastet din e-mailadresse rigtigt ind ved tilmeldingen til abonnementet BørsUdsigten. Alternativt kan mailen være fanget i dit spam-filter. Der er som regel et "spam-filter" eller en "uønsket-mail" mappe, hvor mailen kan findes.
Hvis du har skiftet e-mail og ikke har rettet den i din egen profil på NPinvestor.dk eller grundet manglende betaling for abonnementet. Du kan undersøge, hvilken e-mailadresse du er tilmeldt på ved at "logge ind" på NPinvestor.dk og tjekke op på din personlige profil, hvor du bl.a. finder alle stamoplysninger. - Hvorfor modtager jeg ikke DK TRENDS?
-
Dette kan skyldes, at du ikke har tastet din e-mailadresse rigtigt ind ved tilmeldingen til abonnementet DK Trends. Alternativt kan mailen være fanget i dit spam-filter. Der er som regel et "spam-filter" eller en "uønsket-mail" mappe, hvor mailen kan findes.
Hvis du har skiftet e-mail og ikke har rettet den i din egen profil på NPinvestor.dk eller grundet manglende betaling for abonnementet. Du kan undersøge, hvilken e-mailadresse du er tilmeldt på ved at "logge ind" på NPinvestor.dk og tjekke op på din personlige profil, hvor du bl.a. finder alle stamoplysninger. - Hvorfor modtager jeg ikke Købs- og Salgssignaler?
-
Dette kan skyldes, at du ikke har tastet din e-mailadresse rigtigt ind ved tilmeldingen til abonnementet Købs- og Salgssignaler. Alternativt kan mailen være fanget i dit spam-filter. Der er som regel et "spam-filter" eller en "uønsket-mail" mappe, hvor mailen kan findes.
Hvis du har skiftet e-mail og ikke har rettet den i din egen profil på NPinvestor.dk eller grundet manglende betaling for abonnementet. Du kan undersøge, hvilken e-mailadresse du er tilmeldt på ved at "logge ind" på NPinvestor.dk og tjekke op på din personlige profil, hvor du bl.a. finder alle stamoplysninger.
Generelt om NPinvestor.dk
- Hvor mange e-mails modtager jeg fra NPinvestor.dk?
- Hvis du er tilmeldt NPinvestor.dk’s Finans Nyhedsbrev modtager du nyhedsbrevet flere gange om dagen. Nyhedsbrevet samler de væsentligste finansnyheder/analyser og nøgletal.
Derudover fremsendes løbende fokusmails med tilbud, som er relevante for privatinvestorer og andre med interesse for aktier og investering. Læs mere under Vilkår og betingelser og under punktet Nyhedsbreve.
Du kan altid justere din brugeropsætning og profil på NPinvestor.dk, og tilmelde eller afmelde en tjeneste efter eget ønske. - Hvad betyder tegnene "pil op" eller "pil ned", der ud for en aktie?
- Pilene "pil op" – Grøn - eller "pil ned" – rød – viser retningen på kursudviklingen på den enkelte aktie eller aktieindeks.
- Hvordan kan jeg tilmelde mig nyhedsbrevet?
- Under fanebladet Tjenester kan du tilmelde dig et eller flere af nyhedsbrevene fra NPinvestor.dk, ligesom du via din brugerprofil kan redigere i hvilke nyhedsbreve, du ønsker at modtage.
- Hvor mange nyhedsbreve modtager jeg?
- Du modtager kun nyhedsbreve efter den frekvens, som står angivet under produktbeskrivelsen (læs mere under fanebladet Tjenester). Læs mere om NPinvestor.dk's Nyhedsbreve her.
- Hvad er NASDAQ OMX?
- NASDAQ OMX er det selskab, der ejer og driver den Nordiske Børs, som dækker de ledende aktiemarkeder i Danmark, Sverige, Finland og Island, samt de Baltiske lande. NASDAQ OMX dækker således børserne i København, Stockholm, Helsingfors, Tallinn, Riga og Vilnius.
- Må jeg printe artiklerne fra NPinvestor.dk?
-
Du må gerne printe artikler til privat brug, men denne adgang gælder alene fysiske personer. En virksomhed må således ikke printe en artikel m.v., herunder heller ikke til brug for kopiering til virksomhedens medarbejdere uden forudgående aftale. Al indhold publiceret på NPinvestor.dk forbeholder NPinvestor A/S sig alle rettigheder, med mindre der er tale om tredje parts indhold.
Læs mere om reglerne for ophavsret her - Ophavsret. - Må jeg downloade billeder og grafik fra NPinvestor.dk?
-
Det er ikke tilladt at tage kopi i elektronisk/digital form, if. ophavsretslovens § 12. Der må tages enkelte kopier på papir (udprint) til privat brug. Denne adgang gælder alene fysiske personer. En virksomhed må således ikke printe en artikel m.v., herunder heller ikke til brug for kopiering til virksomhedens medarbejdere.
Al indhold publiceret på NPinvestor.dk forbeholder NPinvestor A/S sig alle rettigheder med mindre der er tale om tredje parts indhold.
Læs mere om reglerne for ophavsret her - Ophavsret.
Brugerinformation
- Hvordan logger jeg ind på NPinvestor.dk?
-
På NPinvestor.dk sidder der i øverste højre hjørne – under det store annoncebanner og søgefelterne, et link med Log ind – det skal du klikke på, hvorefter du kommer til en ny side, hvor du skal skrive dit brugernavn (den e-mailadresse, du har opgivet) og din adgangskode.
Hvis du ikke kan logge ind ind, kan du få tilsendt en ny adgangskode her: Glemt kodeord.
Hvis du har glemt din e-mailadresse, bedes du sende en besked til support@npinvestor.dk med information om nye kontaktoplysninger, som herefter verificeres manuelt, idet det således ikke er muligt at fremsende en ny kode, førend den korrekte e-mailadresse og identitet er korrigeret. - Hvordan kan jeg ændre i mine profiloplysninger?
- Ved at logge ind med dine personlige "log ind" data - dvs. dit brugernavn og din adgangskode, kan du justere/rette/tilføje de oplysninger, som du selv ønsker.
- Jeg har glemt min adgangskode (password), hvad gør jeg?
- Hvis du er registreret som bruger af NPinvestor.dk og har glemt din adgangskode, kan du hurtigt få det tilsendt ved at klikke her: Glemt kodeord.
Abonnement
- Hvor finder jeg NPinvestor.dk’s abonnementer på hjemmesiden?
- Under fanebladet Tjenester finder du en samlet oversigt over NPinvestor.dk’s abonnementstjenester. Her kan du vælge det eller de abonnementer som du søger. Se oversigten her – klik!
- Hvilke typer abonnementsprodukter findes der hos NPinvestor.dk?
-
Abonnementer hos NPinvestor.dk er målrettet de private og semi-professionelle investorer. Der findes såvel betalingsprodukter som gratis abonnementstjenester.
BørsUdsigten:
Den daglige opsamling af markederne Aktier, valuta og råvarer – læs mere her.
DK TRENDS:
Ugentlig magasin med fokus på danske aktier og specielt OMXC20 selskaber. Opererer med en modelportefølje – læs mere her.
Købs- og Salgssignaler:
SignalListen er en daglig liste med Købs- og Salgssignaler for de førende aktier fra en række aktiemarkeder – læs mere her.
Realtids Aktiekurser - Hvad er forskellen på gratis Realtidskurser og et betalingsabonnement i Realtid?
-
Realtidskurser er gratis for alle brugere af NPinvestor.dk. I realtid vises kun den seneste handlede aktiekurs på en given aktie. Læs mere her.
For at se og følge kursdannelsen på en given aktie kræver det et abonnement på Bud- og Udbudskurser i realtid.
Dette gælder for alle aktier på den nordiske Børs NASDAQ OMX Nordic. - Hvordan bliver jeg abonnent på NPinvestor.dk's abonnementstjenester?
-
Du kan se den samlede oversigt over NPinvestor.dk's abonnementstjenester her eller benytte nedenstående link:
Klik her for at bestille abonnement på DK TRENDS
Klik her for at bestille abonnement på BørsUdsigten
Klik her for at bestille abonnement på Købs- og Salgssignaler
Klik her for at bestille abonnement på Bud- og Udbudskurser i realtidEller ring på tlf. 8830 0000, hverdage mellem kl. 10.00 og 16 eller send en e-mail til abonnement@npinvestor.dk.
- Hvad koster et abonnement hos NPinvestor.dk?
-
NPinvestor.dk udgiver en række investor produkter og tjenester som kræver abonnementsbetaling.
Se de aktuelle abonnementspriser her:
Klik her for at bestille abonnement på DK TRENDS
Klik her for at bestille abonnement på BørsUdsigten
Klik her for at bestille abonnement på Købs- og Salgssignaler
Klik her for at bestille abonnement på Bud- og Udbudskurser i realtidØvrige abonnementstjenester er gratis. Det er f.eks. Realtids aktiekurser – seneste pris, Realtids Finansnyheder, Nyhedsagenter, Portefølje system mm.
- Jeg har ikke modtaget en faktura?
-
Alle faktureringer fra NPinvestor.dk sendes elektronisk til den e-mailadresse, som er angivet ved bestilling af et abonnement, kursus, aktieskole m.v.
Hvis en faktura ikke er modtaget, kan det skyldes, at du har skiftet e-mail, at du ikke har tastet din e-mailadresse korrekt ind ved tilmeldingen til nyhedsbrevet eller bestilling af abonnement. Alternativt kan mailen være fanget i dit spam-filter. Der er som regel et "spam-filter" eller en "uønsket-mail" mappe, hvor mailen kan findes.
Du kan undersøge hvilken e-mailadresse, du er tilmeldt på ved at "logge ind" på NPinvestor.dk og tjekke op på din personlige profil, hvor du bl.a. finder alle stamoplysninger. - Hvorfor modtager jeg en påmindelse?
-
Ved manglende betaling af et abonnement fremsendes rykkerskrivelse. Rykkerskrivelse fremsendes som almindelig post i modsætning til faktura, som fremsendes elektronisk. Læs mere på Vilkår og betingelser.
- Jeg har modtaget påmindelse per post, men har ikke modtaget faktura?
- Faktura sendes som hovedregel per e-mail. Hvis du ikke har modtaget din faktura, kan det skyldes, at der er opgivet en forkert e-mailadresse i forbindelse med din bestilling eller tilmelding, eller fakturaen er fanget i dit spam-filter. I forbindelse med bestilling fremsendes pr. mail til din personlige e-mailadresse omgående en faktura. Således kan fakturaen findes i forbindelse med bestillingsdatoen.
- Hvordan kan jeg betale min faktura?
-
Faktura fremsendes som pdf til din personlige e-mail efter bestilling. Samtidig kan du foretage betaling direkte via den digitale betalingsplatform på npinvestor.dk/betaling. Du kan også lære mere under Vilkår og betingelser.
Det er også muligt at overføre almindelig Netbank betaling fra din egen konto til NPinvestor A/S’s konto – dvs. kontooverførsel. NPinvestor A/S’s indbetalingskonto nummer er: Reg.: 5475 Kontonummer: 2009808.
NB.: Det er meget vigtigt i forbindelse med kontooverførslen at du angiver både kundenummer og fakturanummer.NPinvestor A/S bankoplysninger er:
Nykredit Bank
NPinvestor A/S CVR-nr.: 25499875
Adresse: Kigkurren 8D, 3th, 2300 København SVed internationale overførsler anvendes følgende specifikationer:
Swift: FBBKDKKK
IBAN: DK5954750002009808
Konto: Reg. 5475 – Kontonummer: 2009808. - Mangler faktura - Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker en kopi af min faktura?
-
Henvendelse skal rettes direkte til NPinvestor.dk's administration og abonnementsservice.
Skriv en e-mail: abonnement@npinvestor.dk.
NB.: Vigtigt – husk angivelse af forehavende - dvs. mangel af faktura på bestemt type produkt, ligesom kundenummer og faktura nummer skal angives. - Hvor kan jeg se en oversigt over mine abonnementer?
- Gå ind på NPinvestor.dk og log ind i højre øverste hjørne med brugernavn: din personlige e-mail og din adgangskode (password). En samlet oversigt over dine abonnementer finder du under linket Mine abonnementer.
- Levering af abonnement?
- Alle abonnementstjenester fra NPinvestor.dk leveres pr. e-mail til den e-mailadresse, som er registreret ved bestillingen og oprettelsen af abonnementet. HUSK at ændre e-mail i din profil, hvis du skifter e-mail adresse – det kan ikke ske automatisk.
- Jeg får ikke leveret mit abonnement, hvem skal jeg kontakte?
-
Klik her for at reklamere over manglende levering – abonnement@npinvestor.dk.
Tjek også din profil og se under abonnementsoversigt. Hvis abonnementet ikke er betalt standses leveringen – læs mere under Vilkår og betingelser. - Jeg vil gerne ændre abonnementet til en anden periode - Hvad gør jeg?
- Kontakt NPinvestor.dk's abonnementsservice på abonnement@npinvestor.dk.
- Hvordan opsiger jeg mit abonnement?
- Alle abonnementer kan opsiges til udgangen af en abonnementsperiode. Grundlæggende skal abonnement opsiges mindst 14 dage før abonnementsperiodens udløb. Opsiges abonnementet ikke inden for tidsbegrænsningen forlænges abonnementet automatisk. Læs mere om opsigelse af abonnement under Vilkår og betingelser.
- Hvordan finder jeg min aktieportefølje på NPinvestor.dk?
-
For at få adgang til din personlige aktieportefølje skal du logge ind NPinvestor.dk.
Herefter kan du finde din aktieportefølje under Fanebladet Investor i top navigationen.
Her kan du lave en oversigt over de aktier, som du har købt til din Portefølje, og som du gerne vil følge, ligesom du også kan se dine tidligere dispositioner og transaktioner. - Jeg har opsagt mit abonnement via NPinvestor.dk, men skal stadig betale for en periode mere - hvorfor?
- Hvis dit abonnement skal opsiges, skal dette gøre senest 14 dage FØR abonnementets udløb, da abonnementet ellers automatisk forlænges, og en ny faktura bliver fremsendt. Abonnementet kan opsiges helt frem til 14 dage før slutdato af abonnementet på e-mail til vores bogholderi på abonnement@npinvestor.dk.
Faktura og betalingspåmindelser
Systemkrav
- Jeg kan ikke se NPinvestor.dk på min computer
-
NPinvestor.dk kan ses via 98 % af alle typer internetbrowsere:
- Mozilla/Firefox version 2.0 eller højere.
- Microsoft Internet Explorer version 6 eller højere.
- Chrome
- SafariPå Apple computere er NPinvestor.dk kompatibel med de nyeste browserversioner fra Firefox og Safari.
NPinvestor.dk er optimeret til en skærmopløsning på 1024 x 768 – dvs. at man får mest ud af NPinvestor.dk ved at indstille sin computer til denne opløsning. Alle højere opløsninger kan selvfølgelig også fint anvendes.
Artikler, Analyser, Aktiekurser og andet indhold
- Disse aktiekurser kan du se hos NPinvestor.dk
- Aktier i børsnoterede selskaber handles ikke længere kun på en enkelt børs. Tidligere blev alle danske aktier kun handlet på Københavns Fondsbørs, men markedet er blevet liberaliseret, så nu handles aktierne på flere børser. Det skyldes den teknologiske udvikling inden for handel med værdipapirer hvor der er kommet mange nye børser frem og de er karakteriseret ved at være elektroniske, da aktiehandelen ikke mere som i gamle dage foregik "fysisk" på en enkelt central fondsbørs, som havde monopol på handlerne i de noterede aktier. Nogle børser er meget specialiserede, så der handles kun få aktier, mens andre børser er meget bredere.
- De to største børser for danske og skandinaviske aktier er Nasdaq OMX og BATS Global Markets, Inc. Den største aktiebørs målt på volumen for europæiske aktier er desuden også BATS Global Markets, Inc..
- Derfor har NPinvestor.dk valgt at vise aktiekurser fra begge de to børser BATS og NASDAQ OMX, for at give investorer så fyldestgørende information som muligt.
- Bemærk derfor særligt, at kurserne fra BATS er i realtid og udbydes gratis her på NPinvestor.dk, for de største toneangivende aktier på det danske marked. Udover realtidskurser fra det danske marked kan du også se realtidsaktiekurser fra andre markeders største og toneangivende noterede aktier.
- Kurserne fra Nasdaq OMX (det som i gamle dage hed Københavns Fondsbørs) udbydes gratis, men er forsinkede med 15 min., da det er for dyrt at vise kurserne i realtid fra Nasdaq OMX. Du kan finde samtlige danske børsnoterede aktier fra Nasdaq OMX på NPinvestor.dk.
- Nasdaq OMX afholder desuden først og sidst på dagen en såkaldt auktion, hvorimod det ikke afholdes hos BATS. I denne video forklarer Nasdaq OMX, hvad der sker under sådan en auktion: http://www.youtube.com/watch?v=c4Bf_wwhnuI
- NPinvestor.dk indeholder også kursinformation for aktie-CFD'er samt valuta og råvaremarkedet. De kurser leveres af handelsplatformen Straticator, som investorer kan handle på via NPforex.com.
- Har du eventuelle spørgsmål er du velkommen til at skrive til os på info@npinvestor.dk
- Jeg kan ikke finde en artikel, som jeg ved har været bragt på NPinvestor.dk
-
I øverste højre hjørne af hjemmesiden finder du et søgefelt for søgning af artikler. Skriv navnet på den person, virksomhed, aktie etc. og tryk "Søg nyheder". Herefter fremkommer en liste med artikler, som matcher dine søgekriterier.
Det er også muligt at anvende Artikel arkivet. Den finder du ved at klikke på fanebladet Nyheder i toppen af navigationen, og yderst til højre i den blå bjælke nedenunder står der Søg i arkiv. Herunder får du mulighed for at vælge årstal og måned, hvorved du kan se samtlige nyheder som er publiceret. - Hvordan finder jeg en aktiekurs?
-
I topnavigationen er et faneblad som hedder "Kursinfo". Klik på dette faneblad, og du kommer til et samlet overblik over alle typer værdipapirer – herunder aktier. Herefter kan du klikke på f.eks. Indeks – typisk OMXC20 eller LargeCap. Du kan også søge på en konkret aktie fra forsiden af NPinvestor.dk ligesom på alle andre sider. Der er placeret et søgefelt i toppen af navigationen yderst til højre – der står "Søg aktier". I feltet skriver du navnet eller det symbol, som den pågældende aktie har og klikker "Søg aktier".
- Hvor finder jeg flere analyser?
- I top navigationen er et Faneblad som hedder Investor. Derunder findes mange forskellige typer Analyser fra de respektive abonnementsprodukter og tjenester som NPinvestor.dk udgiver. Læs mere under punktet Tjenester.
Annoncering
- Hvordan kan der annonceres på NPinvestor.dk?
-
Det er altid muligt at ringe til NPinvestor.dk’s annonce salgsafdeling. Det direkte nummer er +45 8830 0004. Alternativt kan du ringe til NPinvestor.dk’s hovednummer: +45 8830 0000.
Du kan også e-maile en forespørgsel på annoncering@npinvestor.dk Husk at opgive kontaktdata med et telefonnummer, samt hvor og hvordan du kan træffes i dagtimerne. Det vil være en fordel, om du kan lægge dit mobilnummer.Du kan finde mere information om priser, formater, brugerprofil mv. under Annoncering.
- Hvordan indrykkes en bannerannonce på NPinvestor.dk, og hvad er prisen?
-
For hurtig indrykning tag direkte kontakt til NPinvestor.dk's salgsafdeling på telefonnummer: +45 8830 0004 eller NPinvestor.dk's hovednummer: +45 8830 0000.
Du kan finde uddybende information om bannerannoncer, sponsering og andre eksponeringsmuligheder på NPinvestor.dk under Annoncering. - Jeg vil gerne vide mere om NPinvestor.dk's brugere. Hvor finder jeg det?
- NPinvestor.dk anvender det fælles branchesystem Gemius hvor al trafik måles og registreres. Du kan finde mere information om NPinvestor.dk's brugere, dækning og trafik Annoncering.
Kontakt
- Hvor finder jeg kontaktinformation til NPinvestor.dk?
- Søger du kontaktinformation på et specifikt emne – f.eks. abonnement, salg eller bogholderiet, redaktionen, analyse mm. kan du finde det under Kontakt.
- Hvad er adresse, telefon- og faxnummer, officiel e-mail mm. for NPinvestor.dk?
-
NPinvestor A/S
Kigkurren 8D, 3.th.
2300 København STlf. +45 8830 0000
Fax +45 7014 1073
CVR-nr.: 25499875
E-mail: info@npinvestor.dk - Hvordan kan jeg give NPinvestor.dk en kommentar, stille et spørgsmål og give respons m.m.?
- Du kan sende en mail til følgende e-mailadresse med dine kommentarer: risogros@npinvestor.dk.
- Intet virker – hvem skal jeg kontakte?
- Hvis det ikke er muligt at finde svar på spørgsmål eller yde support via denne Hjælp/FAQ Guide kan du skrive til følgende e-mailadresse: support@npinvestor.dk eller ringe til NPinvestor.dks hovednummer: +45 8830 0000.