Hermès kan overgå Vuitton som det største luksusmærke spår Citi

Udgivet den 15-04-2024  |  kl. 13:28  |  

Hermès har potentiale til at overgå LVMH's flagskib Louis Vuitton i de kommende år som luksusvaresektorens største mærke målt på omsætning.

Det vurderer analytikere fra Citigroup ifølge Bloomberg News.

Den franske producent af Birkin-tasker har kurs mod at ramme symbolske 20 mia. euro i 2027 eller før, vurderer analytiker Thomas Chauvet.

Det var en milepæl modemærket Louis Vuitton nåede i 2022. Til sammenligning genererede Hermès en koncernomsætning på 13,4 mia. euro sidste år, mens hele LVMH nåede lige over 86 mia. euro.

- Hermès nyder godt af en af de mest forudsigelige vækst-, margin- og cashflow-profiler i luksusvaresektoren, pointerer Chauvet.

Analytikeren fremhæver det franske luksusselskabs prisstrategi, som spænder fra overkommelig til ultra-luksus, dets kontrol over distribution og muligheder for at vokse i kategorier ud over læder såsom ready-to-wear, ure, smykker og service.

Med et plus på 20 pct. i år har Hermès klaret sig bedre end konkurrenterne, hvor et indeks for branchen er steget med 6,8 pct., og LVMH er løftet med 8,2 pct.

Hermès anses for at være mere isoleret fra en sektornedgang på grund af sin eksponering over for meget velhavende kunder og en unik forretningsmodel, der er drevet af knaphed.

.\\˙ MarketWire

Jakob Due Jakobsen

Tags:  Shares❯  Udenlandsk selskab❯