Fokus på H&M på mandag
På mandag offentliggøres oktober måneds salgsstal fra Hennes & Mauritz.
Sydbank estimerer en fremgang i det totale salg i lokal valuta på 15% for H&M i oktober.
- Vi estimerer endvidere en vækst i ’same store’-salget på 5%. På det store tyske marked, som udgør 25% af H&Ms samlede omsætning, voksede tøjsalget i oktober med beskedne 1% opgjort af Textilwirtschaft. Det svenske Blixtindex viste en tilbagegang i det svenske tøjsalg i oktober på 4,6%. Dermed ser H&M ud til at tage markedsandele på selskabets største markeder, skriver Sydbank, som forventer, at forbrugeradfærden de kommende måneder vil forblive optimistisk.
- Et fortsat skrøbeligt jobmarked, et usikkert boligmarked og ophøret af finanspolitiske lempelser kan give negative skvulp i forbrugslysten på lidt længere sigt. I det tilfælde vil H&M nyde godt af positionen i det nedre prissegment.
Sydbank forventer, at stigende råvarepriser, mindre overkapacitet blandt leverandørerne og tendens til stigende lønninger i asien vil føre til stigende indkøbspriser fremadrettet og dermed tynge indtjeningen. V
- Vi vurderer, at H&M ikke nødvendigvis behøver at sende de stigende indkøbspriser videre til kunderne. Vi anser det som sandsynligt, at H&M fastholder priserne. Dermed giver H&M afkald på en del af indtjeningen mod at tage markedsandele og på den måde fastholde en stærk position.
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1190
- næste ›