Fødevareproducent hopper op på regnskab

Udgivet den 26-09-2019  |  kl. 19:41  |  

Fødevareproducenten Conagra Brands, der blandt andet er ejeren af mærker som Slim Jim, Birds Eye og Dukes, stiger torsdag med 5,3 pct. på børsen i USA efter et regnskab for første kvartal, som var bedre end ventet.

Conagra kom gennem perioden med et justeret overskud per aktie på 43 cent, et fald fra 47 cent et år tidligere, mens omsætningen steg med 30 pct. til 2,39 mia. dollar. Analytikerne havde ifølge Bloomberg News regnet med en indtjening per aktie på 39 cent og en omsætning på 2,48 mia. dollar.

Det er en bruttomargin på 28,3 pct. mod ventede 27,4 pct., der forklarer, at koncernen trods en ringere end ventet omsætning, på bunden har klaret sig bedre end konsensus. Hos storbanken Citigroup fremhæves netop bruttomarginen af analytiker Cornell Burnette som "kvartalets historie", efter at bruttoindtjeningen netop har været under pres siden sidste regnskabsår efter overtagelsen af Pinnacle Foods.

Conagra Brands så imidlertid underliggende en negativ organisk vækst på 1,7 pct. Koncernen fastholder dog sine forventninger om en positiv organisk vækst på 1 til 1,5 pct. i hele regnskabsåret, ligesom guidance for indtjeningen fastholdes.

/ritzau/FINANS

Sten Blindkilde

Tags:  Shares❯  Udenlandsk selskab❯ 

Seneste nyheder