Mærsk / Børsen: Coop svarer igen i priskrig

Udgivet den 03-01-2013  |  kl. 06:19  |  

A.P. Møller - Mærsk har fået lidt nyt fra det forretningsmiljøet for sin danske detailforretning Dansk Supermarked, idet konkurrenten Coop nu udfordrer med laverer priser i Dagli' Brugsen.  

Det sker, som modsvar til Dansk Supermarkeds Føtex, som i november lancerede kampagnen Prismatch, hvor kunderne loves den samme pris på kendte daglige mærkevarer som i discountbutikkerne. Det skriver Børsen torsdag morgen.

- Vi er ikke ude på at starte en priskrig, men at fortælle vores kunder, at vi har de samme priser som discountbutikkerne i vores X-tra serie, udtaler salgsdirektør i Coop Jesper K. Andersen til Børsen.

Ifølge Børsen sænker Dagli' Brugsen priserne over en bred kam med ca. 5 pct. i X-tra serien, men visse varer som mælk, pålæg, frugt og grønt falder mere i pris end andre. 

Udgivet af: Aktiefokus