Biva køber Tæppeland
Møbelkæden Biva køber Tæppeland, Danmarks førende kapitalkæde inden for detailhandel med tæpper og gulve. Den nye fælles kæde kan tilbyde kunderne et bredere udvalg i møbler og gulvbelægning til skarpere priser.
Møbelkæden Biva, der har 39 butikker landet over, køber Tæppeland med 26 butikker. Dermed skabes en ny, stærk aktør på det danske marked for boligindretning med en omsætning på over 600 mio. kr. De to varemærker - Biva og Tæppeland - vil leve videre side om side, mens der ved sammenlægningen skabes betydelige synergieffekter bl.a. ved fælles butikker og markedsføring.
"Ved at lægge Biva og Tæppeland sammen opnår vi væsentlige fordele, og forventer at kunne tilbyde endnu bedre produkter og priser til gavn for vores kunder. Desuden kan vi gennemføre nogle væsentlige besparelser, som forbedrer effektivitet og indtjening. Vi tror, at kunderne vil kunne lide vores nye fælles koncept, hvor vi i de enkelte butikker vil tilbyde et meget bredt udvalg af produkter, som komplementerer hinanden godt - møbler og gulvbelægning passer perfekt sammen. Vores to virksomheder bliver væsentlig stærkere sammen, end hver for sig," siger Torben Løvdal, der er adm. direktør i Biva, og fortsætter i den rolle i det nye fælles Biva-Tæppeland.
Investorerne bag det nye fælles Biva-Tæppeland tilfører i forbindelse med fusionen det nye selskab godt 40 mio. kr. i ny kapital til at gennemføre integrationen og investere i det nye fælles koncept.Majoritetsaktionær er fortsat investeringsselskabet ALMC (tidligere Straumur) ligesom også IKEA´s tidligerekoncernchef, Anders Moberg, fortsætter som medinvestor. Stifter og hidtidig ejer af Tæppeland, Jørn Jensen, træder ligeledes ind som medinvestor og får sæde i det fortsættende selskabs bestyrelse.
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1186
- næste ›