GN ser positive effekter fra Apple-lancering: Kan få unge til at behandle høreproblemer

Udgivet den 10-09-2024  |  kl. 10:14  |  
Arkiv: Foto

GN ser en mulighed for større udbredelse af høreapparater hos særligt yngre mennesker fra Apples lancering af en høreapparatfunktion i teknologigantens Airpods.

Samtidig ser GN sig selv positioneret således, at det danske selskab kan blive næste skridt for Apple-brugere, der søger mere specialiserede løsninger.

Det oplyser GN i en mail til MarketWire.

Kommentaren følger Apples store produktlancering mandag, hvor iPhone-producenten offentliggjorde en softwareopdatering til Airpods, der skal få hovedtelefonerne til også at fungere som høreapparater.

Hos GN vurderes lanceringen at kunne øge penetrationen i industrien, så flere med ubehandlede høreproblemer gør noget ved det.

- I GN tror vi fundamentalt på, at OTC (solgt i håndkøb, red.) kan være med til at forøge penetrationen i industrien, og især få flere yngre mennesker til at gøre noget ved deres høreapparater, skriver GN.

Selskabet har selv noteret en "stærk vækst" i sit OTC-produkt Jabra Enhance, og GN "håber, at spillere som Apple kan være med til at fjerne noget stigma".

Hos GN noterer man videre, at Apples "længe ventede og forudsete" lancering er et spændende tiltag, der kan øge forbrugernes bevidsthed om, at høretab kan afhjælpes.

Ifølge selskabet er det i dag kun cirka 20 pct. af de personer, der kunne have gavn af et høreapparat, der rent faktisk bruger et.

GN vurderer videre, at selskabet er i en god position til at tage imod brugerne af Apples løsning, hvis de i fremtiden skulle søge andre muligheder.

- GN er godt positioneret til at blive det næste skridt for Apple-brugere, der på sigt søger yderligere niveauer af personlig tilpasning, overlegne lydoplevelser og mere diskrete, brugbare og komfortable enheder, skriver høreapparatproducenten.

.\\˙ MarketWire

Morten Frederik Heltoft

Tags:  Shares❯