Bang & Olufsen fortsætter udvidelsen i Kina
Første fase af Bang & Olufsens indtog på det voksende kinesiske marked blev forleden afsluttet med to butiksåbninger i Shenyang og i Beijing; dermed har Bang & Olufsen nu butikker placeret i centrale byer over hele Kina.
Det seneste år har der, udover butikkerne i Shenyang og Beijing, været butiksåbninger i Shanghai og Guangzhou, foruden butikken i Hong Kong, som har været på stedet i mange år. Det er Bang & Olufsen mål at åbne flere butikker i Kina i de kommende år.
Den nyåbnede butik i Shenyang ligger i stormagasinet Zhongxing midt i byens handelscentrum, hvor butikken er omgivet af en lang række andre internationale luksusbrands. Den fremragende beliggenhed betyder, at ikke kun de lokale tiltrækkes, men også turister fra hele det nordøstlige Kina.
Butikken åbnede officielt den 27. maj og har allerede været besøgt af rigtig mange kunder. Den uofficielle åbning fandt sted midt i maj måned, og efter bare to uger havde omsætningen rundet EUR 100,000 (750,000 kroner).
Bang & Olufsens partner i det nordøstlige Kina er Mr. Cao, en succesfuld entreprenør, som også sælger en lang række andre luksuriøse varemærker. Mr. Cao er en dedikeret og populær forretningsmand, og han forventer på et tidspunkt at kunne udvide til andre byer i det nordøstlige Kina.
The China World Shopping Mall, som er placeret i Beijings centrale handelsområde, huser den nye Bang & Olufsen butik. China World Shopping Mall er med dets solide repræsentation af internationale luksusbrands, det mest eksklusive stormagasin i byen. Beijing har i de seneste år fået stor international fokus også på grund af at byen er ved at forberede sig til de Olympiske Lege i 2008.
Butiksåbningen i Beijing fandt sted den 2. juni; en favorabel dag ifølge den kinesiske kalender. Og forventningerne til butikken er også store.
Ligesom det er tilfældet med Shanghai butikken, der åbnede tidligere på året, så forventes det, at Beijing butikken i løbet af det første år stryger direkte ind på top 40 listen over de Bang & Olufsen butikker, som har den største omsætning globalt set. Mr. Richard Tang, som er en fremstående forretningsmand i Hong Kong, er manden bag butikken. Han er desuden Shanghais distributør af Porsche og Ford, ligesom han er ansvarlig for al after sale service på Rolls Royce og Porsche.
Kina har mere end indfriet de forventninger, Bang & Olufsen har, når det handler om at åbne butikker i nye, voksende markeder. Det gælder både væksten i den øverste del af retail-markedet, det voksende bruttonationalprodukt og det stabile økonomiske klima i landet.
Derudover skal det være muligt lokalt at kunne tilbyde det høje niveau af kundeservice og support, som er en fuldt integreret del af Bang & Olufsens butikskoncept; og det har også i høj grad været tilfældet for butikkerne i Kina.
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1189
- næste ›