FLS/CEO: Kunder med på råd ved nye opkøb
Kunderne har et stort ord at skulle have sagt i beslutningen om, hvor i mineindustriens processer, ingeniørkoncernen FLSmidth skal tilbyde sine ydelser. Det mener koncernens nye topchef, Thomas Schulz.
Og han letter måske lidt på trykket på bremsepedalen i forhold til flere virksomhedskøb i forhold til seneste udmeldinger fra koncernen om en opkøbspause, mens det seneste opkøb af australske Ludowici fordøjes. Det er også i et vist omfang op til koncernens kunder, siger han.
- Det er en løbende diskussion ud fra strategiske synspunkter, om man skal være udvide sin tilstedeværelse "upstream" og "downstream" i processerne. Min personlige opfattelse er, at det er vigtigt at tale med kunderne om, hvad de ønsker. De vil kunne fortælle os, hvad vi må gøre for at forblive deres top-serviceleverandør, fastslår Thomas Schulz i et præsentationsinterview med Ritzau Finans.
Tilstedeværelsen kan udbygges med opkøb af selskaber, der opererer i forhold til delprocesser, hvor FLSmidth ikke har aktuelle interesser. Men opkøb står ikke øverst på dagsordenen - heller ikke for den nye topchef i FLSmidth.
- Lige nu har vi mest fokus på integration af tilkøb. Men jeg mener, at det mest vigtige, når man ser på FLSmidth udefra, er at der er gennemført en hel del opkøb for at udfylde produktporteføljen og tilbuddet til kunderne, og fra mit synspunkt er et opkøb først afsluttet, når integrationen er gennemført. Og jeg mener - på linje med Huno og Vagn - at vi nu må gennemføre integrationen, siger Thomas Schulz med henvisning til forgængeren Jørgen Huno Rasmussen og bestyrelsesformanden, Vagn Sørensen.
Men et egentligt stop for opkøb er der ikke tale om for Thomas Schulz.
- Så hårdt vil jeg ikke formulere det - at "stoppe det". Men jeg tror at det er vigtigt, at vi fokuserer på de opkøb, vi har gjort. Er de integreret, er det gennemført - Så kan vi bevæge os ud på nye rejser. Det vil jeg se på i det kommende uger.
- Men selvfølgelig: Hvis der er klare informationer om mulige opkøb med klar støtte fra kunderne, vil vi se på det. Det er vores job. Vi skal se os omkring hver dag, fastslår han.
/ritzau/FINANS
Henning Nielsen +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:finans@ritzau.dk, www.ritzaufinans.dk
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1186
- næste ›