Dansk Industri ønsker løsere regler for markedsføring på Internettet
København--8. februar--NetPosten--De nordiske forbrugerombudsmænd lægger i et nyt udspil op til at beholde de strenge krav til markedsføring på Internettet. EU-Kommissionen og Dansk Industri er uenige. De vil sikre afsenderen mere frihed, skriver ugemagasinet Industrien mandag.
Når danske virksomheder sælger produkter på Internettet til lande i det indre marked, er det ikke nok at følge dansk lovgivning. De er også nødt til at undersøge, om deres aktiviteter er lovlige i modtagerlandene. Sådan er loven i dag, og sådan skal den fortsætte, mener forbrugerombudsmand Hagen Jørgensen og han nordiske kollegaer.
EU-Kommissionen mener, at dette vil få negative konsekvenser for især de mindre og mellemstore virksomheder, der kan få høje udgifter til advokatbistand for at rede trådene ud med myndighederne i modtagerlandene, hvis deres lovgivning bliver overtrådt. Den samme holdning indtager Dansk Industri.
- Internettet skal reguleres mindst muligt. I den udtsrækning, der overhovedet gennemføres regulering, skal den være international og sikre, at borgere og virksomheder kan handle frit, siger konsulent Christopher Arzrouni fra DI.
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1188
- næste ›