BBDO: Stor fremtid for Gratistelefon
Marketingchef i BBDO, Martin Lindstrøm, ser en fremtid for Gratistelefonen, hvor forbrugere kan ringe gratis, hvis de accepterer afbrydende reklamespot af 10 sekunders varighed hver 3. minut.
- Gratistelefonen vil være et udmærket alternativ til de gængse telefonlinier, hvor forbrugerne skal betale for at benytte telefonen. Det er klart, at kvaliteten vil være lavere og det derfor vil være mere discountagtigt end de eksisterende tele-forbindelser, men for mig at se har Gratistelefonen en fremtid inden for bestemte grupper af befolkningen, sagde marketingchef i BBDO, Martin Lindstrøm, mandag til NetPosten.
Blandt de befolkningsgrupper, som Martin Lindstrøm primært ser som bruger af en eventuel Gratistelefon, nævnes unge, børnefamilier og til dels ældre personer. Benyttelsen af Gratistelefonen vil dog ifølge Martin Lindstrøm primært være et spørgsmål om formålet med samtalen.
- Man vil ikke benytte Gratistelefonen i forretningsøjemed, eller hvis man f.eks. vil ringe rundt for at invitere til en fest, men ringer man til en god bekendt, kan man sidde og sludre uden at få dårlig samvittighed over telefonregningens størrelse. Det er bl.a. i sådanne situationer, at Gratistelefonen kan få succes, sagde Martin Lindstrøm.
At Gratistelefonen formentlig kommer til at blive opfattet som et discountprodukt betyder, at ikke alle produkter kan lanceres i mediet.
- Gratistelefonen kan ikke benyttes som medie til f.eks. B&Os produkter eller en BMW. Herudover vil det formentlig primært benyttes som alternativ til andre outdoormedier som f.eks. lysaviser, TV-skærme m.v. og i udpræget grad være et sekundært medie.
Gratistelefonens succes afhænger dog helt af om der kommer begrænsninger i udbredelsen af telefonlinien, der efter Martin Lindstrøms mening skal være landsdækkende.
- En Gratistelefons succes vil helt afhænge af, om telefonlinien vil kunne benyttes til landsdækkende samtaler. Det går ikke med begrænsninger, da folk ikke kan huske, i hvilke områder det er muligt at ringe, men bliver det en landsdækkende udbyder som f.eks. Telia, er dette ikke noget problem.
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1186
- næste ›