Amerikansk Widex-chef kan godt se sig i VA igen - men ingen beslutning truffet
Der kan være mulighed for, at Widex-brandet en dag igen kan blive en del af kontrakten hos den offentlige amerikanske salgskanal for høreapparater, Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner.
Men der er ingen konkrete planer om det lige nu, hvor branchen er i fuld gang med arbejdet med den næste kontrakt, der står til at træde i kraft i november.
Det fortæller Søren Nielsen, der er direktør for Widex-brandet i USA hos WS Audiology, i et interview med MarketWire i forbindelse med denne uges messe hos den amerikanske brancheforening for audiologer, American Academy of Audiology (AAA), i Atlanta i delstaten Georgia.
- Der er ikke nogen konkret plan om, at Widex skal vende tilbage til VA. Widex var et relativt mindre brand inden for VA, og vores fokus har meget været på de uafhængige audiologer, siger Søren Nielsen.
- Jeg kan helt sikkert se Widex der i fremtiden igen på et tidspunkt. Lige præcis hvornår ved jeg ikke. Vi vil også gerne have, at veteraner har adgang til vores produkter, men hovedfokus har været og er på de uafhængige audiologer, fortsætter han.
Den seneste VA-kontrakt blev lavet i 2019, og allerede inden da forsvandt Widex-brandet fra salgskanalen som følge af "en administrativ fejl," lød forklaringen dengang.
Signia er derfor det tilbageværende brand fra WS Audiology hos VA, hvor selskabet er den mindste aktør. Ifølge de seneste data fra VA havde WS Audiology i marts en markedsandel på 7,6 pct. målt på andelen af det samlede salg.
.\\˙ MarketWire
Tags: Shares❯ Udenlandsk selskab❯
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1186
- næste ›