B&O / Børsen: Ny storinvestor mener Kina-strategi er helt gal
Bang & Olufsens første forsøg på et indtog i Kina er helt skudt ved siden af, hvis man spørger selskabets nye storaktionær Qi Jianhong, der vil satse på billigere produkter. Det skriver Børsen.
- Lige nu går det ikke ret godt, men det skyldes hovedsageligt fejl på distributionssiden, for dårligt trænet personale, for lidt service og for kedelige butikker. Det skal der laves om på. B&Os brand og deres produkter er der ikke noget i vejen med, men forretningsstrategien for Kina skal laves helt om. Det ser jeg som mit job og min pligt, nu da jeg er blevet aktionær i koncernen, forklarer Qi Jianhong, der til daglig står i spidsen for en af Kinas største luksusvareforhandlere, Sparkle Roll Group.
Den nye forretningsstrategi indebærer en større fokus her og nu på de billigere produkter fra B&Os nye serie Play, for det vil middelklassen have råd til. Derefter vil B&O i højere grad introducere kunderne til de dyrere produkter. Samtidig vil der også blive øget fokus på service, og selskabet er nu i gang med at opsætte tre nye servicecentre i Kina.
Qi Jianhong er overbevist om, at det kan lykkes at hæve B&Os markedsandele fra nuværende 3 pct. til mellem 30 og 40 pct.
Sparke Roll indgik i juli en samarbejdsaftale med B&O, som betød, at Sparkle sammen med partneren A Capital, overtog 8 pct. af det danske selskab for 180 mio. kr.
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1189
- næste ›