Carlsberg lancerer største kampagne siden 1992

Udgivet den 21-02-2020  |  kl. 07:34  |  
Carlsberg - Logistik (lastbil)

Årets europamesterskab i fodbold kan give den helt store salgsfest for Carlsberg, der sætter gang i sin største kampagne siden EM-sejren i 1992.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Bryggeriet satser på, at sommerens europamesterskab i fodbold kommer til at give et stort skub på salgsfronten - især når Danmark spiller de tre indledende gruppekampe i Parken.

- Det bliver en kæmpe folkefest, og vi estimerer tocifrede vækstrater i salget målt i volumen til denne slutrunde, siger Jeppe Boel, der er projektudvikler i salg og marketing i Carlsberg Danmark, til Jyllands-Posten Erhverv.

Et af tiltagene er fanparker i forbindelse med DBU's arrangementer.

Carlsberg kan måske også få en hestesko af Uefa, der på grund af sin billetpolitik kun udsteder 7000 af de 35.000 billetter til kampene i Parken til danske fans.

Derfor vil Carlsberg ifølge Jyllands-Posten Erhverv brede kampagnen ud på platforme i hele landet, da selskabet satser på, at der vil være mange danskere, der vil holde fester udenfor stadion og dermed også drikke øl.

Til trods for en stor kampagne er det dog også første EM siden 1988, hvor Carlsberg af økonomiske årsager har valgt ikke at være hovedsponsor af turneringen. Pladsen er i stedet blevet købt af Heineken.

Originalartikel: Jyllands-Posten Erhverv, side 2, 21. februar 2020.

/ritzau/FINANS

Katy Wang

Tags:  Shares❯ 

Relaterede nyheder