Danske Banks ordinære generalforsamling 2020

9. juni 2020

Danske Banks ordinære generalforsamling 2020

På Danske Banks ordinære generalforsamling tirsdag den 9. juni 2020 blev

årsrapporten for 2019 og forslag til overskudsdisponering i henhold til den godkendte årsrapport og selskabsmeddelelse af 20. april 2020 godkendtLars-Erik Brenøe, Karsten Dybvad, Bente Avnung Landsnes, Jan Thorsgaard Nielsen, Christian Sagild, Carol Sergeant og Gerrit Zalm genvalgt, og Martin Blessing og Raija-Leena Hankonen valgt til bestyrelsen Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab genvalgt som revisorbestyrelsens forslag til vedtægtsændringer om: forlængelse af bestyrelsens eksisterende bemyndigelse til at forhøje aktiekapitalen med fortegningsret for aktionærerne indtil den 1. marts 2025 med indtil 1.720.000.000 kr., jf. vedtægternes § 6, stk. 1 og stk. 2, godkendtforlængelse af bestyrelsens eksisterende bemyndigelse til at forhøje aktiekapitalen uden fortegningsret for aktionærerne indtil den 1. marts 2025 med indtil 860.000.000 kr., jf. vedtægternes § 6, stk. 5 og stk. 6, godkendt forhøjelse og ændring af den eksisterende bemyndigelse til at forhøje aktiekapitalen uden fortegningsret for aktionærerne indtil den 1. marts 2025 med indtil 1.485.000.000 kr., jf. vedtægternes § 5, stk. 5 og stk. 6, godkendttilpasning af vedtægternes § 9, stk. 4 til selskabslovens frist for aktionærers fremsættelse af forslag, godkendtoptagelse af en bestemmelse i vedtægterne vedrørende skadesløsholdelse af bestyrelsesmedlemmer og ledende medarbejdere (Directors and Officers), godkendtopdatering af referencer til ejerbogsføreren i vedtægterne, godkendt bestyrelsens forslag om forlængelse af bestyrelsens eksisterende bemyndigelse til indtil den 1. marts 2025 at erhverve egne aktier, godkendtbestyrelsens forslag til bestyrelseshonorarer godkendtbestyrelsens forslag til justering af aflønningspolitikken (Remuneration Policy) godkendtbestyrelsens forslag vedrørende skadesløsholdelse af bestyrelsesmedlemmer og ledende medarbejdere (Directors and Officers) i perioden fra den ordinære generalforsamling i 2020 indtil den ordinære generalforsamling i 2021 godkendtbestyrelsens forslag om bemyndigelse til dirigenten godkendt.

Generalforsamlingen forkastede følgende aktionærforslag om

henstilling vedrørende bæredygtighed og ansvarlige investeringerændring af vedtægter i relation til mulighed for fuldt elektroniske generalforsamlingerafvikling af bestyrelsens og direktionens aktieposter i olie-, gas- og kulindustrienophøre med investeringer i olie, gas og kulinvesterings- og lånepolitik i overensstemmelse med "EIB ENERGY LENDING POLICY"mistillid til Karsten Dybvad og Chris Vogelzang i forhold til klimatruslen.søgsmål mod revisionsøgsmål mod tidligere ledelseforum for aktionærsøgsmål mod revisorerfastsættelse af bidrags- og rentesatseroplysninger vedrørende vurderinger og beregningerophør af rådgivning til erhvervskunder inden for ejendomslånbekræftelse af modtagelse af henvendelserrespondent på henvendelsersvarfrist på henvendelserreferat af den ordinære generalforsamlingbrug af forskerskatteordningenreduktion af skattesats under forskerskatteordningeningen forhøjelse af bestyrelsens aflønning

Umiddelbart efter afholdelsen af den ordinære generalforsamling konstituerede bestyrelsen sig med Karsten Dybvad som formand for bestyrelsen og Jan Thorsgaard Nielsen og Carol Sergeant som næstformænd.

Sammensætningen af bestyrelseskomitèerne vil snarest muligt blive offentliggjort på danskebank.com under "Vores ledelse".

Danske Bank
Company Secretariat