GN Audio/CEO: Red Bull-samarbejde handler primært om branding

Udgivet den 21-01-2019  |  kl. 13:44  |  

GN Groups headset-division, GN Audio, har gennem de seneste par år haft et partnerskab med energidrikkoncernen Red Bull, der skal være med til at brande selskabets produkter.

Der er nemlig endnu ingen planer for en større kommerciel udnyttelse af samarbejdet, hvor GN Audio leverer specialdesignede mikrofoner til optagelser af videoer af ekstremsport, som Red Bull gør sig meget i.

Det østrigske selskab samarbejder med en stribe ekstremsportudøvere om videoer, der dokumenteres med kamera fra amerikanske GoPro. De brander de to selskaber sammen, men i lang tid har lyddelen af de mange videoklip været et haltende element, og derfor opsøgte Red Bull selv for et par år siden GN Audio og bad om en løsning på den udfordring.

Derfor har det danske selskab nu udviklet en trådløs mikrofon, der forbedrer lydoplevelsen i videoerne, og det kan der være meget værdi i på sigt, selv om produktet ikke sælges på markedet.

- Det, vi står med nu, er, at vi har lavet den her mikrofon. For os er ideen at udvikle vores teknologi til ekstreme forhold og få det testet godt. Vi arbejder sammen med en partner og udvikler et produkt, som ikke har umiddelbar kommerciel værdi. Men vi vil rigtig gerne associeres med Red Bull-brandet, forklarer René Svendsen-Tune, der er administrerende direktør hos GN Audio, til Ritzau Finans.

- For os handler det mest om marketing. Mikrofonen her er noget, vi har lavet til det her formål. Om vi så senere lavere en kommerciel variant eller ej, har vi ikke taget stilling til endnu, fortsætter GN Audio-topchefen.

SUCCES INDTIL NU

Samarbejdet har indtil nu også været en succes, lyder det fra GN Audio selv, og derfor har det danske selskab for nylig forlænget samarbejdet med Red Bull.

Og på mange måder kan man sammenligne samarbejdet med den måde, GN Audio tidligere har udviklet nogle af de produkter, der i dag er blandt selskabets bedst sælgende - i den professionelle del af forretningen.

- Red Bull er en særlig case, fordi det er ude i det ekstreme. Men metoderne er meget lig dem, vi normalt bruger. Det er den måde, vi arbejder på. Vores succes med Unified Communications-produkter er også resultatet af mange års samarbejde med eksempelvis Microsoft, siger René Svendsen-Tune.

- De her partnerskaber er typisk meget fordelagtige for os. Det sikrer en teknologisk udvikling, og man får relativt meget tilbage for investeringen, vil jeg sige, fortsætter GN Audio-chefen.

GN Audios bidrag til samarbejdet med Red Bull er investeringen i udviklingen af den specielt designede mikrofon, der blandt andet er formet sådan, at vindmodstanden ikke fanges så klart og skaber forstyrrelser i optagelserne.

/ritzau/FINANS

Mikkel Brix Kvols

Tags:  CEO❯  Shares❯ 

Strategier du kan handle

Navn
 
+/-(%)
 
Tid

 
9,62%
 
19/04/19

 
8,93%
 
19/04/19

 
8,41%
 
19/04/19

 
3,66%
 
19/04/19

 
1,20%
 
19/04/19

Copytrading - kopier handler fra ovenstående strategier så de eksekveres live på din egen konto.
Læs mere her.

 

Seneste nyheder