IC Companys køber tøjproducenten Saint Tropez

Udgivet den 28-02-2002  |  kl. 15:15  |  

Med et ønske om at tilføre selskabets produktportefølje flere mærker rettet mod lidt yngre aldersgrupper, har bestyrelsen for IC Companys i dag truffet beslutning om med effekt fra den 1. januar 2002 at overtage Saint Tropez af 1993 A/S.

Gennem overtagelsen bliver IC Companys tilføjet kompetencer i relation til en item-baseret forretningsmodel, hvis internationale ekspansion kan accelereres yderligere gennem IC Companys' internationale salgsorganisation. Det er således hensigten, at introducere Saint Tropez produkterne på nye markeder, hvor IC Companys i dag er etableret og i visse af IC Companys' egne butikker.

Overtagelsen forventes ikke at medføre nævneværdige omstruktureringsomkostninger. I forbindelse med erhvervelsen af aktiekapitalen i Saint Tropez af 1993 A/S vil der i IC Companys blive fortaget en kapitalforhøjelse på 750-850.000 stk. aktier. Emissionen, der udgør delvis betaling, er rettet mod sælger af Saint Tropez af 1993 A/S og vil blive afregnet til markedskurs (gennemsnit af 3 børsdage efter offentliggørelsen af nærværende meddelelse). Aktierne har ret til fuldt udbytte for regnskabsåret 2001/02 og forventes optaget til notering på Københavns Fondsbørs den 8. marts 2002.

Virksomheden Saint Tropez blev stiftet i 1984 af Niels-Henrik Henriksen med det formål at sælge tøj til specielt yngre kvinder under mærket Saint Tropez. Selskabet havde med udgangen af 2001 42 fuldtidsansatte, og 10 egne butikker var alle placeret i Danmark. Disse butikker forventes videreført uændret.

Den samlede omsætning er fordelt med ca. 80 pct. engros og 20 pct. detail. De vigtigste markeder er Danmark og agentmarkederne i Sverige, Norge, Finland, Holland og Irland. Disse markeder udgør ca. 95 pct. af salget.

Saint Tropez af 1993 A/S er 100 pct. ejet af Saint Tropez Holding A/S, hvor selskabets stifter Niels-Henrik Henriksen er hovedaktionær.

Udgivet af: NPinvestordk