Novo: Tresiba er lanceret i Sverige og Indien
Novo Nordisk fortsætter udrulningen af sit nye langtidsvirkende insulin, Tresiba, og har nu også lanceret i Sverige og Indien. Samtidig er den første patient indrulleret i et stort hjerte-kar-studie kaldet Devote med Tresiba. Dermed håber Novo Nórdisk fortsat at kunne få Tresiba på det amerikanske marked om to til tre år. Det fremgår af regnskabet for tredje kvartal.
- Vi er glade for den vedvarende robuste økonomiske udvikling. Det er stadig vores portefølje af moderne insuliner og Victoza, der driver salgsvæksten. Salget af Tresiba viser lovende takter, og med påbegyndelsen af Devote har vi rundet en vigtig milepæl på vejen mod at gøre Tresiba tilgængeligt for mennesker med diabetes i USA, siger administrerende direktør i Novo Nordisk Lars Rebien Sørensen i regnskabet.
Mens de amerikanske lægemiddelmyndigheder sidste år afviste at give markedsførringstilladelse til Tresiba og krævede yderligere hjerte-kar-studier, har såvel de europæiske som japanske myndigheder godkendt insulinet.
Tresiba er foreløbigt lanceret i syv lande. I Japan øger Tresiba fortsat sin andel af markedet for langtidsvirkende insulin.
- Otte måneder efter lanceringen repræsenterer Tresiba nu 9 pct. af markedet for basal insulin opgjort i ugentlig værdimarkedsandel. I
Storbritannien og Danmark, hvor Tresiba er lanceret med begrænset markedsadgang, er markedsindtrængningen fortsat beskeden, forklarer Novo om udviklingen.
Novo venter i 2014, at Tresiba vil bidrage positivt til salgsvæksten.
/ritzau/FINANS
Jakob Dalskov +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: finans@ritzau.dk , www.ritzaufinans.dk
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1178
- næste ›