McDonald's' salg faldt for første gang siden 2020 i andet kvartal
McDonald's' salg af burgere faldt i andet kvartal mod forventning. Faktisk var der negativ vækst på tværs af alle fastfoodkædens markeder.
Det er første gang, at der ikke er salgsvækst siden 2020, skriver Bloomberg News.
Salget hos McDonald's har året igennem været presset af stigende priser hos kæden og pressede økonomier hos kunderne.
I et forsøg på at vinde kunderne tilbage indførte McDonald's en lavprismenu i slutningen af andet kvartal, der indtil videre har vist lovende resultater. Effekten af den nye menu til 5 dollar vil dog tidligst kunne ses i tredje kvartal.
McDonald's vil fortsat fokusere på at yde "pålidelig værdi i hverdagen", i takt med at kunderne er blevet mere opmærksomme på deres forbrug, siger fastfoodkædens topchef, Chris Kempczinski i regnskabet ifølge Bloomberg News.
Uden for USA var salget presset af boykots på grund af krigen mellem Israel og Hamas.
I andet kvartal faldt McDonald's sammenlignelige salg mod forventning med 1 pct., hvor der var ventet en mindre fremgang på 0,84 pct. af analytikere adspurgt af Bloomberg News. Det skal sammenlignes med en vækst på hele 11,7 pct. for et år siden.
Den justerede indtjening på 2,97 dollar skuffede også sammenlignet med forventningen om 3,07 dollar per aktie.
Regnskabet blev indledningsvist mødt med fald i formarkedet, men udviklingen er siden vendt til et plus på 0,9 pct.
.\\˙ MarketWire
Tags: Shares❯ Udenlandsk selskab❯
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1187
- næste ›