Boozt-direktør: Et bevis på, at vores retning er rigtig
Boozt er på vej i den rigtige retning, siger administrerende direktør Hermann Haraldsson, efter at mode- og livstilsplatformen fredag er kommet med regnskab for andet kvartal.
Regnskabet viste en stigning i omsætningen i andet kvartal til 1,87 mia. svenske kr. fra 1,69 mia. svenske kr. for samme periode året forinden.
Til gengæld falder nettoresultatet til 59 mio. svenske kr. fra 66 mio. svenske kr. i samme periode sidste år,
Boozt fik en vækst i aktive kunder på 11 pct. på tværs af de to platforme Boozt.com og Booztlet.com.
Hermann Haraldsson kalder det en stærk kundevækst, og noget som bekræfter, at den strategiske retning er den rigtige.
- Personligt synes jeg, at det er den mest interessante del af regnskabet. Der har jo været snak om, at onlinebutikkerne peakede under corona, og at folk var på vej tilbage i de fysiske butikker. For mig er det her et bevis på det omvendte, siger han til MarketWire.
VÆKSTER I ET UDFORDRET MODEMARKED
I et marked, der for tiden oplever, at færre køber tøj, skal væksten ifølge den administrerende direktør tilskrives, at Boozt kan bryster sig af et sortiment, der er bredere end bare mode.
- Vi ser, at folk er mere tilbageholdende med at købe mode. Det kan ses på, at vores modekategori kun vokser med godt 5 pct. Men vores andre kategorier Home, Sport, Beauty og Kids vækstet med over 20 pct. Det, synes jeg, er fedt, siger Hermann Haraldsson.
Samtidig stiger den gennemsnitlige pris per indkøb med 3 pct. og 5 pct. på henholdsvis Boozt.com og Booztlet.com.
- Vi er inde i en ret god cirkel med, at når forbrugerne, som måske er generelt lidt tilbageholdende, handler, så handler de hos os, siger han.
.\\˙ MarketWire
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1189
- næste ›