Novos it-kæmpe fik fin fremgang i 2012

Udgivet den 13-03-2013  |  kl. 07:04  |  

NNIT, Novo Nordisks it-selskab, leverede stor vækst i 2012, hvor der blev hentet en række nye kunder til butikken, fremgår det af regnskabet for sidste år.

Den største kunde i butikken er fortsat ejeren, Novo Nordisk, men NNIT har også hentet nye, store kunder til i det forgangne år, fremgår det af regnskabet.

- I 2012 har NNIT haft langt større fremgang end markedet for it-services som helhed. I en tid præget af krise og afskedigelser har NNIT præsteret tocifrede vækstrater i både omsætning og overskud og ansat mange medarbejdere både i Danmark og internationalt, skriver selskabet i regnskabet for 2012.

På det finansielle plan øgede NNIT sin omsætning til 2,0 mia. kr. i 2012 mod 1,8 mia. kr. året før, mens driftsresultatet (EBIT) landede på 216,7 mio. kr. mod 194,4 mio. kr. i 2011.

Det gav et nettoresultat på 144 mio. kr. mod 134,1 mio. kr. et år tidligere.

- Resultatet for 2012 lever op til forventningerne fra årets begyndelse, og det ser vi som udtryk for, at NNIT leverer drifts- og projektydelser i den kvalitet, som markedet efterspørger. I 2012 har vi fortsat indsatsen for at tilpasse virksomheden til markedets krav og forventninger, bl.a. ved at investere markant i driftsstabilitet og øge andelen af global sourcing i NNITs leverancer, hedder det i regnskabet.

/ritzau/FINANS

Mikkel Kvols +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:finans@ritzau.dk, www.ritzaufinans.dk