Pandora/fmd: Ny topchef er helt på linje med vores nye strategi

Udgivet den 14-02-2019  |  kl. 16:23  |  
Aktie tabel

Når Pandoras nye administrerende direktør starter i sin stilling inden for de næste måneder, skal han arbejde med at føre den plan ud i livet, som den danske smykkekoncern allerede annoncerede for bare få måneder siden.

Ifølge Peder Tuborgh, der er bestyrelsesformand hos Pandora, bliver det langtfra et problem, og undervejs i ansættelsesprocessen er den nye topchef, Alexander Lacik, blevet sat grundigt ind i den strategiske retning, som Pandora skal bevæge sig i.

- Vi har haft nogle rigtig gode samtaler omkring strategien, og han er fuldt på linje med de tanker og analyser, der er gjort. Det handler nu om at få eksekveret på den plan, der er lagt, og det har han fuld opbakning til. Han er også selv meget interesseret i at folde Programme Now ud, siger han til Ritzau Finans.

Første skridt af strategiplanen, der går under navnet Programme Now, blev annonceret i november sidste år, og i forbindelse med offentliggørelsen af regnskabet for fjerde kvartal i starten af februar løftede Pandora mere af sløret for den fremtidige retning for smykkeselskabet.

Den indebar en ændring af netværksstrategien, hvilket betyder færre opkøb af grossistbutikker og færre butiksåbninger. Derudover vil Pandora blandt andet arbejde med en ny visuel identitet, en moderniseret kampagneplatform, et nyt butikskoncept og en forbedring af de eksisterende butikker på nettet, ligesom der arbejdes på at lancere et nyt armbåndskoncept.

HAR MULIGHED FOR AT PÅVIRKE PLANEN

Ifølge bestyrelsesformanden har den nye topchef mulighed for at påvirke strategiplanen, men han er ganske rolig ved tanken om, at planen skal føres ud i livet med svenske Alexander Lacik ved roret.

- En CEO har altid og skal altid have mulighed for at påvirke en strategiplan, men vi har haft nogle rigtig gode og detaljerede snakke om de analyser, der ligger bag, og de matcher fuldstændigt de tanker, han har gjort, så meget som han nu kunne, med den viden han havde. Så det er jeg helt komfortabel med, at vi finder ud af i rejsen fremefter, siger Peder Tuborgh.

Bestyrelsesformanden fremhæver, at den nye administrerende direktør var med under en stor turnaround-proces hos forbrugsvaregiganten Reckitt Benckiser, hvor han i en årrække har været chef for den nordamerikanske forretning.

- Den (selskabets turnaround, red.) har han gennemført ualmindeligt stærkt, og det er de kompetencer, vi nu har tiltrukket til Pandora. Og ikke mindst en meget dyk marketing- og brandmæssig baggrund, siger Peder Tuborgh.

Alexander Lacik har siden starten af oktober sidste år været administrerende direktør hos Britax, der producerer sikkerhedsudstyr til børn. Derfor starter han også først hos Pandora i løbet af "nogle måneder".

/ritzau/FINANS

Cecilie Veile

Tags:  CEO❯  Shares❯ 

Strategier du kan handle

Navn
 
+/-(%)
 
Tid

 
9,42%
 
09:08:01

 
6,92%
 
09:08:01

 
2,56%
 
09:08:01

 
2,51%
 
09:08:01

 
0,27%
 
09:08:01

Copytrading - kopier handler fra ovenstående strategier så de eksekveres live på din egen konto.
Læs mere her.

 

Seneste nyheder