Sonofon rydder ud blandt kunderne

Udgivet den 25-01-2000  |  kl. 15:26  |  

København--25. januar--NetPosten--Sonofon satser nu på erhvervskunderne, da mange privatkunder ikke benytter mobiltelefonen særligt ofte.

- Vi har ikke brug for kunder, der blot bruger telefonen som et sikkerhedsnet til nødopkald. Derfor har vi valgt at bruge en større del af vores marketingskroner på erhvervskunderne. Og dem får du ikke fat i gennem annoncer, siger vicedirektør i Sonofon, Allan Koch, til Danmark-iNvest.

Sonofon fik 13,8 pct. flere kunder i fjerde kvartal. Til sammenligning var fremgangen hos Mobilix på 21,2 pct., hvilket kunne tyde på, at Sonofon taber markedsandele. Det indrømmer Allan Koch gerne, men tabet var ventet og istedet glæder Sonofon sig over, at hovedrengøringen af kundebasen kan ses på trafikken.

- Vi kan se, at tallene for trafikken pr. kunde er steget pænt, siger Koch.

Udgivet af: NPinvestordk