WSA-topchef regner fortsat med at tage markedsandele i 2024/25 trods ventet væktsnedgang
Der er basis for at kunne vinde flere markedsandele for høreapparatselskabet WS Audiology i 2024/25 efter et stærkt 2023/24, der sluttede med tocifret vækst på toplinjen.
Både i fjerde kvartal og hele regnskabsåret blev den organiske vækst hos fusionsselskabet 10 pct., hvilket er et pænt stykke over den traditionelle midtencifrede markedsvækst og dermed lig med klare landvindinger på markedet.
Og selv om der ventes noget lavere vækst i 2024/25, hvor WS Audiology spiller ud med en prognose om en organisk vækst på 3-6 pct., er der fortsat mulighed for igen at vinde markedsandele, lyder det fra Jan Makela, der er administrerende direktør hos selskabet.
- Vi er den første af de store producenter, der kommer med forventninger til det kommende år. Og vi ser lidt mere volatilitet i markedsvæksten, men vi venter stadig at tage markedsandele, siger Jan Makela til MarketWire efter onsdagens årsregnskab for 2023/24.
WSA's forventning til markedsvæksten er en fremgang på 5-6 pct. med let negative gennemsnitlige salgspriser. Dermed bliver forventningen en værdivækst på 3-4 pct., mens midtpunktet af selskabets egen prognose er en organisk vækst på 4,5 pct.
En faktor bag de lavere vækstforventninger til 2024/25 er den meget høje vækst i det overståede regnskabsår, der i sagens natur præsenterer et svært sammenligningsgrundlag, ligesom WSA's topprodukt, Signia Integrated Xperience, nu har godt et år på bagen.
Det betyder, at selskabet er i færd med at udrulle flere formfaktorer på lidt lavere prispunkter, hvilket slår igennem i lidt lavere gennemsnitlige salgspriser.
HAR MEGET BREDT FUNDAMENT
Men en klar fordel for WS Audiology er, at selskabet har to primære brands at spille på, lyder det fra Jan Makela. Selskabet lancerede nemlig også i starten af året et nyt topprodukt under Widex-brandet - det såkaldte Widex SmartRic.
Det er primært henvendt til en anden type slutbrugere og giver WS Audiology en større bane at spille på end flere af selskabets største konkurrenter.
- At vi kan arbejde med disse to forskellige produkttyper og grupper af slutbrugere giver os helt klart en meget stor fordel, siger Jan Makela til MarketWire.
Han peger desuden på, at væksten i det overståede regnskabsår også var meget bredt funderet på tværs af geografiske markeder og forskellige salgskanaler.
- Vi har en bredt funderet vækst, og det er et rigtig godt fundament for forretningen fremadrettet, siger topchefen.
.\\˙ MarketWire
Tags: Shares❯
Mest læste lige nu
Seneste nyheder
- 1 af 1188
- næste ›