Arla stopper som sponsor for landsholdet

Udgivet den 01-09-2011  |  kl. 16:10  |  

Efter 25 år som sponsor for det danske fodboldlandshold lægger Arla fodboldskoene på hylden efter næste sommers EM. I stedet vil Arla bruge sponsorkronerne på tiltag, der kan fremme sundheden hos børn og unge i Danmark og støtte yderligere op om Arlas Tættere på Naturen profil.

En epoke nærmer sig sin afslutning. Efter 25 år med tre VM-slutrunder, fem EM-slutrunder og fire forskellige landstrænere har Arla valgt at stoppe som hovedsponsor for det danske fodboldlandshold.

Siden 1. januar 1987 har Arla (i forskellige selskabsformer) være tilknyttet DBU, men efter næste sommers EM-slutrunde i Polen og Ukraine, takker Arla af som hovedsponsor for DBU's herre-landshold.

"Vi har haft mange uforglemmelige øjeblikke med landsholdet - gennem 25 år har vi haft stor glæde af sponsoratet og hele samarbejdet med DBU, og gennem arbejdet med fodboldskolerne har vi oplevet, hvordan vi kunne udvikle vores fokus på sundhed for børn og unge. Nu ønsker vi at engagere os endnu mere i tiltag, der kan fremme sundheden hos børn og unge i Danmark og støtte yderligere op om vores Tættere på Naturen profil," Peter Giørtz-Carlsen.

Da Arla senest forlængede sin sponsoraftale med DBU i 2009 underskrev parterne en fire-årig aftale for perioden 2010-2014, som indeholdt en såkaldt escape-klausul med muligheden for at afslutte sponsoratet efter to år. Denne klausul skyldtes først og fremmest, at Arla i de senere år har været i gang med at forny sin strategi i Danmark og derfor ønskede muligheden for at tilpasse sine sponsoraktiviteter i takt med forandringerne.

Udgivet af: lp@netposten.dk

Seneste nyheder